Connect with SPIER now

Schorlemerstraße 1, 32839 Steinheim

info@spier.de

Ihre Ansprechpartner

Finden Sie einfach den richtigen Ansprechpartner.

Andreas Fast

Leiter Vertrieb und Marketing

+49 5233 945 106
andreas.fast@spier.de
Thomas Berg

Leiter Verkauf D-A-CH

+49 151 55 13 46 60
thomas.berg@spier.de
Rüdiger Pilz

Regionalverkaufsleiter, PLZ:

01-19 39 98-99
+49 3304 505 591
+49 151 58 37 08 28
ruediger.pilz@t-online.de
Matthias Henneke

Regionalverkaufsleiter, PLZ:

20-31 38 Niederlande
+49 5233 945 166
+49 160 90 54 48 82
matthias.henneke@spier.de
Tanja Neuhaus

Regionalverkaufsleiterin, PLZ:

32-34 37 46 48-49
+49 5233 945-1914
+49 151 55 13 46 66
tanja.neuhaus@spier.de
Raimund Heggemann

Regionalverkaufsleiter, PLZ:

35-36 54-56 60-69 97
+49 5258 991 435
+49 151 55 13 46 54
raimund.heggemann@spier.de
Andre Nübel

Regionalverkaufsleiter, PLZ:

40-45 47 50-53 57-59
+49 5233 945-3840
+49 170 58 10 64 9
andre.nuebel@spier.de
Stefanie Waldhoff

Großkundenbetreuerin

+49 5233 945 160
stefanie.waldhoff@spier.de
Matthias Schröder

Key Account Manager Kühlfahrzeuge D-A-CH | NL

+49 5233 945 124
+49 151 55 13 4661
matthias.schroeder@spier.de
Raimund Heggemann

Regionalverkaufsleiter, PLZ:

80-86 90-96 Österreich
+49 5258 991 435
+49 151 55 13 46 54
raimund.heggemann@spier.de
Thomas Berg

Regionalverkaufsleiter, PLZ:

70-79 87-89 Schweiz
+49 151 55 13 46 60
thomas.berg@spier.de
Matthias Schröder

Key Account Manager Kühlfahrzeuge D-A-CH | NL

+49 5233 945 124
+49 151 55 13 4661
matthias.schroeder@spier.de
Marvin Dobrott

Teamleiter Vertriebsinnendienst

+49 5233 945 3803
marvin.dobrott@spier.de
Irina Brendler

Vertriebsinnendienst

+49 5233 945 155
irina.brendler@spier.de
Svetlana Stürmer

Vertriebsinnendienst

+49 5233 945 154
svetlana.stuermer@spier.de
Ansgar Markus

Ersatzteil-Service

+49 5233 945-169
ansgar.markus@spier.de
Dirk Böwingloh

Ersatzteil-Service

+49 5233 945-149
dirk.boewingloh@spier.de
Reinhardt Voss

Qualitätssicherung | After-Sales

+49 5233 945-140
+49 151 55 13 46 55
service@spier.de
Janis Boldt

Qualitätssicherung | After-Sales

+49 5233 945-138
service@spier.de
Hermann Krull

Qualitätssicherung | After-Sales

+49 5233 945-116
service@spier.de
Kai Degner

Leiter Einkauf und Logistik

+49 5233 945-230
kai.degner@spier.de
Viktor Ostertag

Kontakt für Neulieferanten, Lieferantenbewertungen, Projekte

+49 5233 945-231
viktor.ostertag@spier.de
Johannes Brenneker

Aluprofile u. -bleche, Fremdbearbeitung/Konfektionierung, Hydraulik-Komponenten, Platten Kühlbereich, Pulverbeschichtung und Feuerverzinkung

+49 5233 945-115
johannes.brenneker@spier.de
Hildegard Eilbrecht

Beistellteile, Beschriftung und Reinigung, Fahrzeugzubehör, Kunststoff und GFK-Produkte

+49 5233 945-144
hildegard.eilbrecht@spier.de
Christoph Fahrenberg

Bodenplatten, Laser-/Kantteile und kleine Schweißbaugruppen, Platten Trockenfracht, Quer- und Längsträger

+49 5233 945-3805
christoph.fahrenberg@spier.de
Jörg Müller

Befestigungsteile und andere Kanban-Teile, Kleber

+49 5233 945-143
joerg.mueller@spier.de
Heiko Postert

Elektrik, Kühlgeräte, Ladebordwände, Ladungssicherung

+49 5233 945-2177
heiko.postert@spier.de
Stefan Potthast

Achsen, Bordwände und Aufbaukomponenten Pritsche und CS, Bremse, Fahrzeugbaukomponenten, Heckrahmen, Planen, Reifen, Stahlbleche u. -rohre, Türen& Rolltore

+49 5233 945-128
stefan.potthast@spier.de
Volker Brockmann

Leiter Konstruktion und Entwicklung

+49 5233 945 180
volker.brockmann@spier.de
Stefan Reddeker

Leiter Auftragskonstruktion

+49 5233 945 161
stefan.reddeker@spier.de
Jürgen Spier

Geschäftsführender Gesellschafter

+49 5233 945 112
juergen.spier@spier.de
Markus Deimel

Geschäftsführer Technik (COO)

+49 5233 945 156
markus.deimel@spier.de
Steffen Brand

Leiter Ausbildungswerkstatt | Gewerbliche Berufsausbildung

05233 945 2192
steffen.brand@spier.de
Ann-Marie Honemeyer

Personalentwicklung | Kaufmännische Berufsausbildung

05233 945 139
ann-marie.honemeyer@spier.de
Different Package Vehicle Solutions

| On the move throughout Europe

With a product range from the SP45plus (3.5 t GVW) to the SP100 (7.2 t GVW), we provide our customers with very different transport solutions in the area of delivery and parcel vehicles. Loading volumes of 14 to 28 m³ and payloads of 1,000 to 3,600 kg are achieved.

We have deliberately positioned our delivery vehicles in different weight classes in order to be able to deliver adequate products to our customers who operate throughout Europe.

Story

Looking for a pack vehicle conversion for your van?

Story
Versatile, robust and sustainable

| Built for the rough everyday delivery

All integral vehicles that are available from SPIER have equipment features in common that are indispensable for the demanding everyday delivery and CEP service. As one is used to from SPIER, they are in Steinheim The parcel vehicles manufactured are also exceptionally robust and sustainable built and keep the quality promises that you expect from the SPIER brand is groundbreaking in terms of efficiency, form and function.

Freedom of movement and comfort when delivering

| Ergonomics in series

Ergonomics and user-friendliness are the constant focus in the development and production of SPIER parcel vehicles: A foldable seat and standing height thanks to the aerodynamic roof hood  facilitate movement in the driver's cab, generously dimensioned sliding doors simplify every passage and every entry, the shelving system makes everyday work easier for every deliverer and keeps parcels in their place with the safety edge.LED interior lights serve to illuminate the large area of the workplace.In terms of ergonomics, the rear is also impressive: the two-wing rear door and the spring-loaded, joint-gentle rear step contributes to optimized work processes. Here you are just reading a small excerpt from the many ergonomic features. Talk to us – we will be happy to tell you more!

Story
Story
Road Safety, Aerodynamics and Lines

| Features nicely combined

The sliding door on the passenger side is equipped with generously designed window areas and enables optimal visibility and insight into the blind spot for increased road safety. The roof hood optimizes the aerodynamics on the outside and ensures more ergonomics and freedom of movement on the inside. strong>. Because: Superstructures can also be beautiful!

Many details and equipment options

| A well-rounded concept

Small but practical little helpers make everyday work easier in a SPIER parcel vehicle: An additional compartment in the loading area serves as a storage option for a parcel delivery truck, for example. Details such as Handholds, non-slip checker plate or low step heights contribute to the driver's comfort, healthy posture and safety.The combination of two anti- Slip profiles made of aluminum on the vehicle floor and load securing net guarantee load safety.

You can also equip your SPIER package vehicle according to your wishes: In the upper area of the roof hood you will not only find plenty of headroom, but also practical things such as storage options if desired. A door locking system with mechanical locking, which can also be installed in an electronic version, provides protection against theft. You can also make everyday work easier with a bracelet that locks and unlocks the locking system. The painting of the vehicle can be done completely according to your wishes. The smooth surface of the assembly walls also allows advertising-effective and individual lettering. We'll do it for you.

Story

REQUEST NO OBLIGATION QUOTE.

Know-how since 1976

The history of the SPIER parcel vehicles is closely linked to the UPS company: A business meeting in 1976 at the UPS European headquarters in Neuss was about, among other things Delivery vehicles. A new product for SPIER, a new product also for Germany and all of Europe. And a huge opportunity

UPS hat aus jahrzehntelanger Erfahrung klare Ziele: Ihr maßgeschneidertes und bewährtes Fahrzeugkonzept aus den USA soll auch in Deutschland und Europa eingesetzt werden. Im Jahr 1977 fährt Willi Spier einen Tag als Beifahrer mit einem Auslieferungsfahrer der Firma UPS durch Manhattan/New York mit. Danach weiß er, worauf es ankommt: pure Funktionalität. Man geht von einer Lebensdauer der Fahrzeuge von 20 Jahren aus. Im Zentrum steht höchste Bedienungssicherheit und Rationalität sowie Schonung der Fahrer im täglichen Einsatz. Nach diesem Vorbild werden bei SPIER im Laufe der Jahrzehnte tausende Paketfahrzeuge für den europäischen Markt gefertigt, darunter der abgebildete SPIER P36...

DO YOU HAVE QUESTIONS?